Ktoś kto choć raz doświadczył zapisać się na wizytę lekarską wie jakie może być to ciężkie. Sprawa pogłębia się na ogół jesienią gdy rozpoczyna się tzw. „sezon chorobowy”. Nawet zapis do internisty graniczy nierzadko z cudem. Pacjenci narzekają na powolny personel i nieustanne kolejki, tymczasem personel na zbytnią ilość pracy i złe warunki pracy. Winna jest biurokracja, ekonomizacja i nieelastyczne przepisy niż zdrowie i życie chorych. Pracowników w dziale rejestracji jest niewielu, w większości przypadków jest tylko jeden telefon, który zazwyczaj jest albo zajęty albo lekceważone przez zapracowanych pracowników. Gdy już uda się dodzwonić lub odstać „swoje” w kolejce, data zostaje zanotowany w zeszycie. Wydłuża to dodatkowo cały proces rejestracji. W przychodniach i wielu gabinetach lekarskich dokładnie tak funkcjonuje rejestracja do lekarzy i specjalistów. A cierpią na tym zarazem pacjenci wymagający pomocy jak i pracownicy, których praca jest udręką. A przecież jeżeli skorzystać z zalet XXI wieku kwestia mogłaby jawić się zupełnie odmiennie. Systemy informatyczne wiązane często z dużymi korporacjami, używane są pomyślnie również w gabinetach lekarskich i przychodniach. Natomiast twórcy aplikacji do rejestracji pacjentów – medmemo. pl, poszli krok dalej proponując coś zupełnie nowatorskiego, integrując system rejestracji on-line z aplikacją do obsługi gabinetu lekarskiego. Niestety większość placówek medycznych w dalszym ciągu woli tradycyjne sposoby rejestracji przez co sprawa nie ma końca. A przecież skorzystaliby na tym wszystkim nie tylko pacjenci, których dobro jest tu najważniejsze, ale dodatkowo sama przychodnia.
Komentarze:
Wpis nie został jeszcze skomentowany!
Dodaj swój komentarz »